Tröttmonstret äter upp mej! =S

Hej
Helgen har varit bra, mamma va här och hälsade på (och Kari).
Max blev först lite rädd men sen gick det bra. =)

När finfrämmandet hade åkt så gick Max å la sig (igår) och sov länge, Markus satt nere i källaren och spelade dataspel och jag gjorde ingenting, så jag tänkte gå ner till Markus och hejja på honom, när jag öppnade dörren till rummet där han satt så sprang en liten mus i blixtens fart förbi mej och in i tvättstugan, vi blev nog lika rädda det lilla krypet och jag. Sedan blev det till att jaga rätt på husmusen och döda den, Markus och jag utrustade oss med en sop och en skurkäpp och gick lös i tvättstugan. Det visade sig att den hade tänkt bo i en gammal tröja som har legat i den där högen av "kläder-som-ska-tvättas-men-eftersom-jag-aldrig-använder-kläderna-så-tvättar-jag-dom-sen". Vi har ju inte sett nåt musbajs så vi tror inte att den har bott där så länge, däremot har vi sett musbajs i garaget, så den har nog lyckats komma därifrån... Idag ska Markus köpa råttfällor iaf! Mamma och Kari sov i källaren, men dom hade (som tur va) inte märkt något! Tänk å vakna med en liten råtta i fejjan! =S

Typ så här såg den ut, ganska gullig...


Igår tog vi en cykeltur på kvällen, in till Eva & Ingo och fikade sen hem igen.
Näsbacken är kämpig även med elcykel men jag klarade det ganska bra ändå! =)
Lite trixigt att cykla med kärran bak, man måste typ tänka på att inte cykla ut på kanten så mkt.

Ignorera snorungen barnet som sitter där inne (snodde bilden från nån random)


Nä nu ska jag plugga lite också...
Tror att jag ska köpa lite vitaminer till mej själv för jag är så sjukt trött så jag vill bara sova dygnet runt!
Lite mivi-total och järntillskott gör nog susen!

Det är ganska gott...

Och innehåller typ allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0