vårstädningen

Jag ska ju få börja jobba.
På ca 20 % till att börja med.
En dag i veckan alltså.
På Onsdag ska jag börja och då ska vi disskutera om det blir mer tid.

Så min plan är att i slutet av månaden gå ner till 50% med pluggandet och hoppas på att jag får jobba ca 50% i slutändan. Har sagt att jag kan ju hoppa in om nån är sjuk eller vill va ledig då. =)

Fick en bok av Eva förra veckan som jag har lyckats läsa ut idag! Mycket spännande, låg och läste till typ halv tolv (det är LÄNGE för mej). Det va en typ fantasyaktig bok om en tjej som kan förvandla sig till ett sorts kattdjur....ja men jag vet att det låter töntigt men det den va bra faktiskt!
Herrelös av Rachel Vincent.

Igår började vi med en storstädning.
Vi har städat vardagsrummet och sovrummet och burit ner en massa kartonger och pappersinsamlingar till garaget.
Helt fantastiskt va mycket skräp man har hemma!
Vi kastade tre sopsäckar med skräp och det syns ju inte jättemycket skillnad här hemma.
Men det är skönt att man bara vet att det är gjort.
Nu står köket på tur.
Sist ska vi röja i källaren, det är defenitivt ett ställe där allt skit bara samlas.
Vi har hur mycket skräp som helst där.

Och jag behöver köpa en ny damsugare.
Och en ny skurmopp eftersom Markus har haft sönder vår gammla.

Urk, nu kände jag att det rassla till i kassaskrinet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0